Subscribe

7 Eylül 2007 Cuma

Sİlverlight nedir?




Son dönemde herkesin gizli gizli hakimiyetini kabul ettiği yazılımlardan biri flash. Videolarımız müziklerimiz yanarlı dönerli sitelerimiz derken her yer flashla işliyor. Buna bir dur demek Microsoft'un yeni projelerinden biri. Silverlight adıyla çıkardıkları yeni yazılım Flash egemenliğine karşı yapılan en büyük saldırı herhalde. İzlediğim demolardan anladığım kadarıyla gerçekten bir rekabet söz konusu olabilir. Tabii ki Flash şu anda uzak ara piyasanının tek lideri ama Microsft işletim sistemindeki gücünü kullanıp üreticilerin silverlight kullanmasının önünü açabilir kanımca. İzlediğim Halo videosu gerçekten çok kaliteliydi ve indirdiğiniz yazılımın 2 MB'dan az olması kesinlikle çok etkileyici bir durum. Hali hazırda yapılan işler sınırlı olduğu için yorumda bulunmak için erken ama eğer microsoft bu yeni yazılımı mobil web deneyimini geliştirmek içinde planladıysa önümüzdeki sürede çok ilgi çekici mobil web uygulamalarıyla karşılaşmamız olası. Her şekilde microsoft rekabeti seven bir marka ve iyi bildikleri işlerden birini yapmaya hazırlanıyorlar. Hem izlediğim videodan hem de iki ay kadar önce denediğim Microsoft'un yeni interaktif arama motoru olan tafiti'nin başarısı bence kesinlikle incelemeye değer. Visual Studio kullananlar hemen gidip Silverlight development pack indirip çalışmaya başlayabilirler.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

bizde silverlight destekli bir resim ve video sitesi yapmak istiyoruz yardımcı olabilirmisiniz acaba...

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar silverlight uygulaması merak edenler siteme bakabilir buda benim ilk silverlight uygulamam :)
http://www.sisturk.com

Adsız dedi ki...

virüslü bir site yaparakmı silverlight yapıyorsun. arkdaşlar bu siyete girmeyin sisturkun sitesi virüslü sakın ha. sakın...

Adsız dedi ki...

gardasın seni takdirrr ettii helal

Adsız dedi ki...

Sisturk fuck u :D
While trying to retrieve the URL:

http://www.sisturk.com/

The following error was encountered:

The requested object is INFECTED with the following viruses: Trojan-Clicker.JS.Agent.h

Adsız dedi ki...

http://www.sisturk.com
bu siteye sakin girmeyin tuzak !!!

Adsız dedi ki...

ben bu programı yükledim ve karşıma şu geldi(((((You may have to refresh (F5) the Web page for these changes to take effect.)))) bnm bildiğim kadrı ile bu program tüm dosyaları masaüstünde gösteriyor açıklarsanız sevinirim.........

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar kusra bakmayın gerçekten Sisturke virüs bulaşmış zaten ondan sonra ilgilenememiştim.
Silverlight bilgimi çok sükür geliştirdim ve bir ekip kurmak istiyorum bu ekibe katılmak isterseniz msnim oktay@caddede.net bekliyorum Türkiye'nin adını bu yeni teknolojiyle neden duyurmayalım bizler zeki gençleriz !

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bu sisturk.com icin ozur diliyorum
www.ttajans.com silverlight calışmalarım devam etmektedir ve cokyakında bir ekip kurmak istiyorum
ekibe katılmak isteyenler oktay@ttajans.com msninden ulaşabilirler. Türk'ün gücünü bu yeni teknolojide bütün dünyaya duyurmak icin gece gündüz calişiyorum benimle çalışacak yol arkadaşları arıyorum !

Adsız dedi ki...

you have a wonderful site!

Ekrem Bahadıroğlu dedi ki...

mükemmel bir silverlight ile hazırlanmış bir site ile karşılaştım üstelik türk yapımı http://www.alisefasahin.com bir bakın derim